Režisér a dramatik Martin Čičvák absolvoval obor divadelní režie na brněnské JAMU u prof. Aloise Hajdy a již během studia zaujal několika výraznými inscenacemi ve Studiu Marta i inscenacemi vlastních her (Dům, kde se to dělá dobře a Soňa agentka). V letech 1999–2004 byl režisérem činohry Národního divadla Brno, za svou první režii Bernhardova Immanuela Kanta získal Cenu Alfréda Radoka – talent roku 1999. Od roku 2000 působí jako kmenový režisér pražského Činoherního klubu. Mezi jeho nejnovějšími inscenacemi figurují v Praze vedle Činoherního klubu (Tennessee Williams: Kočka na rozpálené plechové střeše, 2022 a Peter Shaffer: Equus, 2021) dále Diva- dlo ABC (adaptace Diktátora Charlieho Chaplina, 2021), Rokoko (David Grossman: Přijde kůň do baru, 2020), Divadlo pod Palmovkou (Čechovův Višňový sad, 2021), Divadlo Ungelt (Krás- ná vzpomínka Stephena Temperleye, 2021) a Divadlo na Vinohradech (Viktor Dyk: Zmoudření Dona Quijota, 2020), z dalších jmenujme Národní divadlo Brno (Labiche: Slaměný klobouk, 2020) a Divadlo J. K. Tyla v Plzni. V bratislavském Slovenském národním divadle debutoval Schimmelpfennigovou Arabskou nocí (2004), inscenace získala několik ocenění slovenské diva- delní kritiky Dosky a nominace na Dosky mu na téže scéně přinesly i Schillerovo drama Úklady a láska (2007), Büchnerova Leonce a Lena (DOSKY 2008) a oba díly Goethova Fausta (2010). Od roku 2004 pravidelně spolupracuje s bratislavským Divadlem Aréna. V roce 2019 režíroval svou adaptaci filmu Johna Cassavetese Premiéra v budapešťském Divadle komedie (Vígszín- ház). V pražském Národním divadle se poprvé představil v roce 2003, kdy inscenoval Brechtova Dobrého člověka ze Sečuanu, následovala jeho vlastní dramatizace knihy Tisíc a jedna noc (2005), Shakespearův Kupec benátský (2009) a Zkrocení zlé ženy (2011). V operní oblasti spolupracoval s Divadlem J. K. Tyla v Plzni (Bellini: Kapuleti a Montekové, 2001, Mozart: Únos ze serailu, 2003) a s pražským Národním divadlem (Mozart: Così fan tutte, 2010, a Verdi: Macbeth, 2015).